Rondreis Zuid Afrika

Dag 1

Zo, hehe op dag 4 eindelijk internet! Je zou zeggen dat je in Zuid-Afrika nergens internet hebt, maar het is nog erger: ze hebben het wel, maar weten niet hoe het werkt!!! Maar goed, we kunnen eindelijk even vertellen hoe geweldig het hier is, hoe waanzinnig mooi het hier is en hoe vriendelijk alle mensen zijn! Geen idee waar we moeten beginnen, dus gewoon eerst maar bij dag 1: De eerste dag waren we in Johannesburg, hier hebben we een aantal uitstapjes gemaakt om de omgeving en het land te leren kennen. Allereerst zijn we in Soweto geweest, waar we de armoede hebben gezien die er nadrukkelijk aanwezig is in de meeste gebieden. Toch is het bijzonder, dat overal waar je rijdt 'de locals' van hartelust naar je zwaaien! Als tweede gingen we naar het museum waarin de geschiedenis van de apartheid is vastgelegd in woord en beeld. Vervolgens hebben we een kleine stop gemaakt in het centrum van Johannesburg, en zijn we nog langs het parlementsgebouw geweest. Ook zijn we in het voortrekkersmonument geweest, wat symbool staat voor.... Pff zoveel kunnen we niet onthouden!! Het was wel een erg mooi en indrukwekkend gebouw. Als laatst zijn we in het huis van Paul Kruger geweest, een voormalig president van Zuid Afrika. Al met al een dag vol cultuur en geschiedenis. Niet echt iets waar je zin in hebt als het 40! graden is... Maar leuk om meegemaakt te hebben en de omgeving is absoluut adembenemend!

ds Pos

Hallo,
Net dag 1 gelezen. Geweldig dat jullie genieten. Overigens denk ik dat jullie na Johannesburg in Pretoria geweest zijn. Daar zijn de parlementsgebouwen. En ook het huis van Paul Kruger. Ik ga gauw verder lezen. groet en geniet!!!!!

Daan & Jo

Kan me voorstellen dat je niet weet waar je moet beginnen met vertellen ... dag 1 dus net gepasseerd en gave foto's gezien op Facebook bij Pieter !! We gaan gauw verder lezen !!

Cock.

Uit "de Rijnburger".

Van onze redacteur uit de Siegenlaan

Gisterennacht zijn er ongeregeldheden geweest in de Ruiterstraat.

Nadat buurtbewoners de politie hebben gebeld omdat er in de nacht van 11 op 12 Nov geluidsoverlast is geweest in een schuur aan de Ruiterstraat.

Na aankomst van de politie is er in een schuur een rood individu aangetroffen, het betreft de heer Cross uit Wolfsburg.

Na enige navraag is de politie tot de conclusie gekomen dat dit individu is opgesloten door zijn bazin.

Daarom is de Politie opzoek naar een dame, ( kort van stuk, bruine ogen en donker zwart krullend haar), de verdachte blijkt haar toevlucht hebben gezocht in een Afrikaans land.

Mocht u de verblijfplaats van deze verdachte weten, kunt u contact opnemen met meldpunt misdaad anoniem !!