Rondreis Zuid Afrika

Dag 17

Vanmorgen vroeg op want we gingen let op: Met haaien zwemmen. We werden om 07.30 opgehaald met een busje om vervolgens 2 uur te rijden naar een plaatsje dat Gansbaai heet. Hier werden we met nog 34 mensen ingelicht wat er die dag ging gebeuren. Waar de jongens zo naar uitgekeken hadden ging nu echt gebeuren! We gingen in een boot de zee op, na een kwariertje varen, eigenlijk racen werd het anker uitgegooid. Vervolgens werden er allerlei lekkernijen voor deze beesten in het water gegooid, en dan maar wachten of ze zouden komen. En na ik denk na een half uur kwam de eerste aanzwemmen, je weet niet wat je ziet. Op een afstand van 1 meter zwemt er zomaar een haai langs de boot! Ik dacht echt dat de jongens gek werden, I- phones werden uit de zak gehaald ( eigenlijk hebben die de hele vakantie niet in hun zak gezeten) en werd er druk gefotograveerd en gefilmd. We moesten allemaal een wetsute ( ik heb geen idee hoe je dat schrijft ) aantrekken en mochten zodra de eerste haai gespot was 7 mensen afdalen in een kooi die naast de boot hing. Ik had ook zo'n pak aan maar was er nog niet overuit of ik zou afdalen, het was een kooi waarin je je eigen moest vasthouden aan een geel koord en niet aan de kooi zelf want dat was te gevaarlijk. Eigenlijk hing je in die kooi want je kon er niet in staan en alleen je hoofd was boven water. Als de bemanning riep: Divers down to the left, of right moest je jezelf naar beneden duwen en dan zag je onder water de haaien vlak langs je zwemmen. Nu begrijpt je dat de jongens stonden te springen om te water te gaan, maar ik niet. Uiteindelijk ben ik toch geweest en ik moet zeggen in het begin vond ik het heel eng want je zit echt met 7 man opgesloten in een kooi je kan geen kant op, maar als je eenmaal die haai onder water voorbij heb zien zwemmen dat is zo gaaf, achteraf ben ik heel blij dat ik het gedaan heb. De jongens waren helemaal dol-enthousiast, we hebben er ook een dvd van dus als die eens wil komen bekijken ben je van harte welkom. Later moesten we achter ons kijken en kregen we wat vorige week niet was gelukt, er zwom een walvisvrouwtje met haar kalf ong. 20 mtr bij ons vandaan langs de boot, geweldig! Al met al weer een bijzondere dag we waren om 18.00 weer bij het hotel, gauw douchen en lekker eten. Hans en Sander zijn nog gebleven aan het waterfront om een afscheidsborrel te drinken, Pieter en ik zijn naar het hotel gegaan om lekker naar bed te gaan. Dit is onze laatste nacht hier, morgennacht hopen wij om 00.30 weer richting Amsterdam te gaan. Ik weet niet of ik morgen nog tijd heb om iets te schrijven. Ik vond het heel leuk om dit weblog bij te houden, nog leuker vond ik het dat jullie hem gelezen hebben en gereageerd. Ik ben dankbaar dat ik deze reis samen met de jongens kon en mocht maken. Tot ziens in Nederland Groeten, Astrid, Hans, Sander en Pieter

Reacties

Reacties

paula

Natuurlijk, haaien zwemmen , das waar ook!
Wat onwijs gaaf zeg!
maar kan me heel goed voorstellen dat het ook best eng is.
Mooie afsluiter van de vakantie.
een hele goede terug reis.

Wim & Christelle Anholts

Hallo niggie en seuns,

Lyk vir ons julle is al klaar weer huistoe! En dit sonder om by ons 'n draai te kom maak. Lyk nou nie juis of julle eintlik tyd gehad het in elk geval nie. Ons het eers later gehoor van julle reisverslag. Baie oulik om dit te volg. Ook omdat ons verstaan waar julle is en wat julle sien dink ons. En ja, ons bly in een van die mooiste lande in die wereld!! Met al sy eie unieke probleme en uitdagings. Kom kuier maar weer 'n keer.

Daan & Jo

dit was dan het laatste verhaaltje ... en zo zijn jullie weer terug in ons eigen landje. Vinden jullie 't wel weer lekker om terug te zijn ??
Heerlijk om alle verhalen gelezen te hebben.
Astrid druk aan de was zekers ??
Groetjes en tot snel

Ans Groot.

Hallo Astrid,

Ik heb je verslag met plezier gelezen, je schrijft heel erg leuk.
Zelf was ik alweer een paar dingen kwijt, maar door het lezen van jouw verslag is het wer terug in mijn gedachten.

groetjes Ans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!