Rondreis Zuid Afrika

Dag 16

Heerlijk geslapen in mijn nieuwe kamer, vanmorgen gelijk de balkondeur open gedaan voor frisse lucht, top! En wat zag ik toen ik naar buiten keek een strak blauwe lucht, het waaide wel maar we konden naar de Tafelberg. Gauw met z'n allen ontbeten, kaartjes gekocht voor Hop-on Hop-of bus, dit is een dubbeldekker met een open bovenkant. Je koopt een kaartje van 14 euro, dan kan je de hele dag bussen je kan erin en eruit wanneer je maar wilt. Ook zit er een soort recorder in waar je oortjes op kan aansluiten met uitleg over de gebouwen in Kaapstad. Ik zat natuurlijk met de oortjes in mijn oren, maar die gasten deden dit niet. Maar moet je net mij hebben ik ging alles wat die stem zei aan de gasten doorgeven, dom, maar zo ben ik nu eenmaal. Toen we bij de Tafelberg kwamen was de kabelbaan gesloten omdat het te hard waaide, balen maar je kon ook gaan lopen 2 1/2 uur heen en 21/2 terug omdat we verder vandaag toch niets te doen hadden besloten we dit te gaan doen. Ik met mijn sportschoenen aan en de gasten alle 3 op teenslippers. Als je weet hoe de Tafelberg eruit ziet ( allemaal stenen en rotsen ) en 1000 mtr zou je er nooit aan beginnen maar die Die Hards van mij zouden dat wel even gaan doen, gewapend met allemaal 1 flesje water gingen we op pad. Na een half uur werden we aangesproken door een man, die ons vertelde dat we niet konden gaan klimmen we moesten zeker 2 ltr water p.p. meenemen en toen hij het schoeisel van mijn geliefde zonen zag schoot hij bijna in de lach. Maar de gasten wilde gaan, dus gingen ik dacht dat het een asfalt weg zou zijn dat had ik wel gered maar het pad begon met een steil stuk naar boven. Kijk ik ben dan wel aan het sporten maar dit was voor mij teveel van het goede, ik ging niet mee dus om lang verhaal kort te maken: we gingen niet. We zijn onze stranspullen gaan halen en hebben een middagje op het strand doorgebracht, heel prettig en ontspannend. Daarna zijn we uit eten geweest bij het waterfront en lagen we om 22.00 op bed, want morgen wordt een hele spannende dag, waarom? Dat vertel ik jullie mogen wel. Welterusten voor straks, en jullle horen mij morgen weer Groeten, Astrid en de jongens

Reacties

Reacties

Sandra Voswijk

Fantastisch dat u in Zuid Afrika waren. Ik ben afkomstig uit Zuid Afrika. Nu woon ik wel in Nederland. Geniet iedere moment van Zuid Afrika, de natuurschoon, vriendelijke mensen, het muziek van het natuur en nog vele meer.
Enjoy!!

paula

heerlijk dat je nu een mooie kamer hebt, het zal wel heel bijzonder zijn om wakker te worden met zo'n uitzicht.
Jammer dat het niet gelukt is om naar de Tafelberg te gaan.
Maar op het strand liggen is ook heerlijk ontspannend.
Het is echt heel leuk om jullie verhalen te lezen.
Het is wel snel gegaan, geniet nog lekker van jullie laatste dagen.
Ik ben benieuwd wat voor spannends jullie morgen gaan doen, iig heel veel plezier alvast.

groetjes Paula

Peter Heemskerk

ten eerste nog bedankt voor jullie kaart!
Wat een avonturen beleven jullie daar. En je vertelt het zo spannend en beeldend, Astrid. Heel gaaf.
En als een volleerd scenarioschrijver, eindig je met een cliffhanger. Ik kan niet wachten om het volgende verslag te lezen.

gr. Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!