Rondreis Zuid Afrika

Dag 14

Ik heb een slaapkamer op de 6 de verdieping en ik moet eerlijk zeggen ik ben niet claustrofobisch maar ben het bijna wel geworden. Het is een kamer met ramen die zo vuil zijn dat er niet door naar buiten kunt kijken en die niet open kunnen, de temperatuur buiten is hoog en ik heb een kamer waar niets open kan! Er is wel airco maar om die s'nachts aan te doen, dat is niet zo bevordelijk voor de gezondheid. Vanmorgen eerst maar even om een nieuwe kamer gevraagd omdat ze nu vol zitten en morgen de eerste groep van ons vertrekt krijg ik morgen een andere kamer. Toen naar de ontbijtzaal waar ik een heerlijk ontbijtje had opgehaald en mij neervleide aan een tafeltje naast een paar chinese dames, aangeIen de zaal vol zat met schreeuwende en japanners had ik weinig keus. Maar de geur die er van die dames afkwam heeft mij doen besluiten om mijn boeltje weer op te pakken en ergens anders te gaan zitten. Vandaag stond er als eerste op het programma een boottocht naar een eilandje waar zich veel zeehonden bevonden, we gingen de zee was erg "bumpy" zoals ze hier zeggen want de boot ging vreselijk te keer. Later zijn we naar een dorpje gereden waar we een wandeling hebben gemaakt naar een strandje waar zich pinguins bevonden. Heel grappig om deze dieren te zien vooral in hun eigen leefomgeving. Na de lunch zijn we op weg gegaan naar Kaap de Goede Hoop, de weg hierheen heet Chapman's Peak, we hebben de afgelopen week over veel mooie wegen gereden maar deze sloeg echt alles. Er staan bijvoorbeeld grote mooie huizen met een eigen "hijsbakkie", dan brengt het meer op, je hoeft niet naar beneden of naar boven te lopen, zei onze gids. Kon ik jullie maar een indruk geven hoe deze weg was, het is een route langs de boulevard alleen deze gaat via een berg omhoog. Hoge bergwanden, witte stranden en een blauwe zee sieren het uitzicht. Kon ik jullie maar op een of andere manier laten zien hoe dit er uit zag maar helaas dat zal niet gaan jullie zullen er zelf heen moeten gaan om de schoonheid van deze tocht te ervaren. En daar kwamen wij aan bij Kaap de Goede Hoop, wat een ervaring om op het zuidelijkste puntje van Zuid Afrika te staan. Aan de ene kant de blauwe Indische oceaan met een blauwe lucht, aan de andere kant de grijze Atlantische oceaan met zijn grijze lucht, deze 2 oceanen en deze 2 luchten samen te zien smelten tot 1 geheel is uniek. Ik was ontroerd en stil toen ik dit zag heel bijzonder, zelfs de jongens waren er stil van. De jongens zijn via een wandelpad naar boven geklommen (een tocht van 3 kwartier) naar een punt waar wij met de bus heengingen, we gingen een wandeling maken naar de vuurtoren. Deze wandeling was een klim via een steile weg naar boven ( lang leve de sportschool) ik schat dat het 200 mtr was maar het kan ook meer zijn geweest, straks eerst aan de jongens vragen nu niet want ze zitten voetbal te kijken. Het was voor mij een bewogen en ontroerende dag en voor ons alle 4 een hele bijzondere dag. S' avonds weer wezen eten aan het waterfront, dit is een hele grote boulevard aan de haven van Kaapstad later deze week hier meer over anders wordt het veel te lang. Daarna nog iets gedronken in de bar van het hotel toen naar mijn hok gegaan, gelukkig krijg ik morgen een andere kamer! ( hoop ik ) Groeten, Astrid

Reacties

Reacties

Elisabeth

Wat heerlijk dat jullie zo genieten! Wij zitten hier ipv tussen de pinguins tussen de pieten. Hele andere koek! Maar goed, vrijdag zijn wij aan de beurt. Eens kijken welk wild we kunnen spotten in Euro Disney!

Jan en Ada

Het is erg leuk om zo jullie reis te volgen. Ook de foto's zijn schitterend! Veel plezier nog deze week en een goede terugreis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!