Rondreis Zuid Afrika

Dag 15

En ja hoor ik zit nu op mijn bed in mijn nieuwe kamer, 1 met een balkon waar ik heerlijk buiten een peukkie kan roken! Super! En waar ik internet heb zodat ik niet bij de jongens hoef te ziiten of in de lobby. Vanmorgen voor het laatst gegeten met de hele groep want vanavond gaat er al een deel naar huis. Vanmorgen stond er " Robben-eiland " op het programma. We zijn er met een grote catamaran heengevaren, het was wederom heel onstuimig en het regende. We kregen een rondleiding met een bus en een gids, later zijn we de gebouwen ingegaan met een gids die er zelf gezeten had. De gids in de bus vroeg wat voor nationaliteiten er in de bus zaten, vanalles wat maar met de nederlanders was hij niet zo blij ( geintje) want wij hollanders hebben dit gebouwd, dat heb ik nooit geweten. Wat een indrukwekkend uitstapje was dit, de cellen, de douches, de eetzalen het is daar echt afschuwelijk geweest, en natuurlijk ook heel veel Nelson Mandela. Alle cellen waren leeg maar de cel waar Nelson Mandela gezeten heeft liggen dekens, een emmer met een deksel, een bord en een beker dat was alles wat ze hadden en kregen. 2x per jaar kregen ze bezoek van familie, je kan het je niet voorstellen. Ze sliepen eerst op de grond, later kregen ze stapelbedden. Ik heb Sander en Pieter ook nog even achter de tralies gezet en een foto genomen dit vonden ze erg kinderachtig, maar dat is jammer voor hun ik vond het leuk. Op de terugtocht met de catamaran waaide het zo hard dat Pieter echt zeeziek is geworden, hij trok wit weg en ging erg zweten. Er waren mensen die zaten te gillen, zo sloeg en deinde de catamaran op het water. Maar we zijn toch veilig aangekomen. Toen was eigenlijk de reis voorbij vanaf nu kunnen we doen en laten wat we willen, het enige wat we nog met elkaar doen is vanavond dineren. Dat hebben we dan ook gedaan en we hebben de eerste groep uitgezwaaid, nu zijn er nog een stuk of 20 over waaronder wij. We wilden graag met de kabelbaan de Tafelberg op maar die was verstopt onder wolk, dat ging niet door we hopen dat nog wel te kunnen doen voordat we maar huis gaan. Nu dan even een stkje over het waterfront zoals ze hier zeggen. Dit is een hele grote boulevard met tientallen eettentjes, een heel groot winkelcentrum, musea, heel veel muziek, een groot reuzenrad, straatmuziekanten en nog veel meer. Gisteren hadden we gegeten en wilde Pieter in het reuzenrad het was onderhand half 10, maar het was nog steeds 1 groot feest, dus wij erin je draaide 4 rondjes je had dan een heel mooi uitzicht over alles. Ik kan je niet vertellen hoe het was wNt ik heb met mijn ogen dicht gezeten en ben er na 1 rondje al uit gegaan wat een hoogte, terwijl ik dit zit te typen wordt ik weer akelig. Er rijden vanaf het hotel busjes heen en weer, ieder uur staat er een bus bij de stopplaats die je dan weer netjes bij het hotel afzet. Om 22.15 gaat de laatste, dus gisteren was het hard rennen maar we hebben het gehaald. Als je te laat ben voor het laaste busje kan je ook een taxi nemen met een geel bordje, die breng je dan voor 40 rand ( 4 euro) naar je hotel. Ik ga nu naar de bar even met de jongens voetbal kijken en wat drinken, daarna heerlijk naar bed in mijn nieuwe kamer. Tot morgen, groeten van Astrid en de jongens.

Reacties

Reacties

Daan & Jo

niet te geloven dat dit alweer de laatste week is voor jullie. Jullie hebben wel veel gedaan zeg, volgens mij wel lekker dat jullie nu even rust hebben en niet meer hoeven te rijden van hotel naar hotel. Hier alles nog 't zelfde mistig, koud en vies ... dus geniet nog even van die strakblauwe lucht (althans net op de foto bij Pieter gezien)... en alle uitstapjes.


Groetjes

wim jeannette en joyce

Fijn dat jullie zo genoten hebben doe dit ook ze resterende dagen kan je heel lang op teren.
Wij wensen jullie alvast een fijne vlucht terug en hopen jullie in goede gezondheid weer terug te zien.
groetjes uit de oudaanstraat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!