Rondreis Zuid Afrika

Dag 2

De tweede dag hebben we een reis gemaakt van 515 kilometer. We zijn van Johannesburg naar Hazyvieuw gereden. We hebben ten eerste een superdeluxe bus met airco en ten tweede is de omgeving echt niet normaal hoe mooi en indrukwekkend, jullie zullen dit nog wel een paar keer horen maar dat is vanwege het enthousiastme :). De reis is dus zeer goed te doen onder deze omstandigheden, en met goed getimede stops gaan de kilometers erg snel! We hebben onze lunchstop gemaakt in Lydenburg daar hebben we een heerlijke lunch gehad in een prachtige tuin onder een Jakarandaboom. Dit is een mooie boom met paarse bloemen, een die je vaak in het land ziet! We zijn vanaf dit punt via een panoramaroute met waanzinnige landschappen en prachtig groen naar God's Window gereden. Dit was een van de hoogtepunten van deze trip. De moeder van alle uitzichten word het ook wel genoemd. Dit kunnen wij nu bevestigen. We stonden dus op een berg waar we een uitzicht hadden van honderden kilometers breed, en diep. Erg moeilijk uit te leggen hoe mooi en indrukwekkend het was, maar het feit dat we met 44 man compleet stil vielen zegt wel genoeg denk ik... We hebben nog twee stops gemaakt, waarvan een in een mooie vallei was met watervallen en kloven. Waar we trouwens onze eerste beesten hebben gezien; dit waren wilde bavianen met kleintjes, erg grappig om te zien! De tweede stop was in een dorpje dat 'pilgrims rest' heet, hier hebben we met z'n vieren (niet met moeders maar met een man bij ons uit de groep) traditioneelgewijs (iedere passant moet een bierkie komen drinken) een halve liter bier gedronken. We waren na een lange dag reizen eindelijk in het hotel aangekomen, waar we na een welkomsdrankje eindelijk naar ons bedje toe mochten;) Het was een prachtig hotel met een schitterende tuin, welke ook de nodige insecten met zich mee bracht...