Rondreis Zuid Afrika

Dag 3

De dag waar we al een hele tijd naar uit hebben gekeken! Na de wake-up call om half vijf! gingen we om half zes met de bus naar het wereldberoemde Krugerpark! In een open 4x4 terreinwagen gingen het park binnen. Er werd door verschillende mensen daar gezegd dat we zeker de 'Big 5' gingen zien, dus we waren razend enthousiast. De sfeer die er in de auto en in het park op zich hangt is echt onbeschrijfelijk. Safari is zo ongeloofelijk gaaf en spannend. Je zit met tien man in een jeep met 3 banken, en je bent continu aan het kijken of je iets ziet. Als je iets ziet moet je rustig blijven en zachtjes 'stop' roepen. Nou probeer dat maar een als je voor het eerst een zwarte neushoorn in de bosjes ziet. Of een prachtig mooie olifant die op 15 meter van je vandaan ineens opdoemt tussen de bomen vandaan. Echt supergaaf! We hebben met uitzondering van de zeer schuwe cheetah de hele 'big 5' (neushoorn, leeuw, buffel, olifant en cheetah) zelfs van dichtbij mogen bewonderen! Het hoogtepunt was zeer zeker een groep leeuwen die maar net een zebra hadden gepakt. Er lagen zo'n beetje 15 leeuwen 3 meter bij de weg vandaan te vechten om een stukje zebra. Wat een geweld en machtig mooi schouwspel was dit. Hard gebrul en felle gevechten werden er gehouden om er met het laatste stukje zebra vandoor te gaan. Echt ongeloofelijk! Foto's volgen.... De olifant hebben we over zien steken en bleven langs de kant van de weg staan, een jonkie en drie volwassenen. Ook de neushoorn was erg dichtbij en de buffel was ook zeer mooi om te zien! Voor de rest waren er veel impala's en antilopen die we hebben gezien. De krokodil mochten we ook nog zien, we twijfelden over de echtheid, totdat hij bewoog. Want man wat kunnen die beesten stil liggen. Ik kan er nog wel uren over schrijven, maar ik moet de volgende dag nog doen!

Alice

Zo, eindelijk wat kunnen lezen van jullie gave avonturen! Ik was al zo benieuwd! Maar jullie verhalen zijn al helemaal genieten, laat staan als je er zelf bij bent! Maak veel foto's en leg alles wat jullie zien vast op beeld! Dan kunnen we mooi een avondje genieten van Afrika! Veel groetjes vanuit het zeker vergeleken met jullie koude Rijnsburg!
Trouwens..... hier is de Sint aangekomen dus als jullie je schoen daar zetten misschien doet ie kerel er daar ook wel wat in!

paula

Heel leuk om dit allemaal te lezen.
Gaaf dat jullie zo aan het genieten zijn, in een korte tijd hebben jullie al veel gedaan zeg!
Beetje jammer dat iedere keer de temperaturen vermeld worden :)
Veel plezier nog.