Rondreis Zuid Afrika

Dag 10

Om half 8 ging de bus weg richting Tsitsikamma Section Nationaalpark om een mooie wandeling genaamd de Garden Route te maken. Het weer was slecht, maar knapte langzamerhand op het werd zelfs warm. Na een bakkie gingen we op pad door een schitterend bos aan de rand van de Indische oceaan. We kwamen uit bij een grote hangbrug die over de baai gespannen was hoog en griezelig maar met een schitterend uitzicht. Toen we terug kwamen stond de lunch klaar die we heerlijk buiten hebben opgegeten. Hierna zouden we op een boot stappen om zeehonden en walvissen te gaan spotten, omdat de wind nogal hard was ging de boottocht niet door die is verschoven naar morgenochtend dan moeten we er om 05.00 uit, joepie! Dus gingen we onderweg naar Plettenberg Bay waar we een Township zouden bezoeken, onderweg gingen we over een brug waar je de hoogste bungyjump (200 mtr) ter wereld kan maken. Sander zat te popelen maar helaas voor hem er werd niet gestopt. Aangekomen bij het Township namen we onze spullen mee, die we meegenomen hadden voor mensen daar. Wij hadden een tasje met kleding, andere hadden pennen, weer andere snoep en zo gingen we richting de krottenwijk, want dat is het echt. Ongelofelijk dat mensen zo kunnen leven, er stond zelf op 1 zo'n huisje geschreven B&B 1 rand. Dat is dus bed en breakfast voor 0,10 eurocent. Ik gaf een meisje een truitje van mij, gelijk ging iedereen aan mijn tasje staan te trekken ze zwermden als bijen om ons heen. Alles moest je goed vasthouden want ze trokken alles uit je handen vandaan. Toch zagen ze er niet zo uitgehongerd en ondervoed uit. De gids die daar zelf ook gewoont had vertelde ons dat deze mensen in Mandela huisjes konden wonen maar dat ze dat niet wilde omdat ze dan 12 km moesten reizen en daar hadden ze geen geld voor heel krom allemaal, je zou zeggen geef ze een mooi huisje met geld om te reizen. Ook is het een hechte gemeenschap en willen ze het liefst bij elkaar blijven. De mensen waren wel blij met de spullen die wij meegenomen hadden. Gek idee is dat eigenlijk dat er mensen in onze kleren daar rondlopen. Nadat de jongens even overgetikt hadden met een aantal jongens die daar woonden gaven ze de bal aan de gids die hem aan het plaatselijke schooltje zou geven. De bus kwam ons weer ophalen en we reden naar ons hotel waar we half 4 aankwamen, we hadden dus onverwachts een vrije middag. De zon was ondertussen weer verdwenen maar de temperatuur was nog goed dus hebben we bij het zwembad een drankje gedronken. Om 7 uur gaan we weer aan het buffetten, en dan vroeg naar bed want om 05.00 uur gaat de wekker. Bedankt allemaal voor de leuke reacties, het is erg leuk om te lezen. Tot morgen misschien. Groeten van Astrid en de jongens.

( o ) ma Heemskerk

Ma eet hier bij ons ( Pieter en Caroline ) en die is toch wel erg nieusgierig WAT jullie allemaal eten, er staat dat jullie uit eten gaan maar niet wat..!! Ja je moet het maar willen weten. Voor de rest vind ze het zo leuk om dit te lezen dus ga zo door!!!
Groeten van ons, en Tamar vraagt zich af of jullie haar jurkje al hebben gevonden..!!???