Rondreis Zuid Afrika

Dag 11

Ik zit nu het weblog bij te werken met Sander zijn telefoon, internet is nog niet makkelijk overal te ontvangen met een I-pad. Maar goed ik ga jullie vertellen wat we gisteren hebben gedaan. De dag begon voor sommigen heel vroeg want we zouden vanmorgen walvissen gaan spotten, de wekker ging 04.45 waarma 33 man in de bus stapten richting een bedrijf wat deze excursies organiseerd. Een strak blauwe lucht geen wind het zag er veel belovend uit maar helaas ook nu ging het niet door in het gebied waar de walvissen waren waaide het heel hard. Daar stonden wij om 06.00 op het strand we hebben toen maar een wandeling gemaakt en zijn terug gegaan naar het hotel. Erg jammer maar het is niet arres, we gingen als eerste naar een spoorwegmuseum, de jongens, ik en nog een paar andere zijn heerlijk buiten in zon gaan zitten. Daarna zijn we naar het plaatsje Oudtshoorn gereden dit stadje heeft een partnerschap heet dat geloof ik met Alphen aan de Rijn. Hier gingen wij een struisvogelboerderij bezoeken en hebben we als lunch struisvogelbiefstuk gegeten, en dat smaakte heel goed. Maar het hoogtepumt was wel er mocht op struisvogel gereden worden maar je mocht niet zwaarder zijn dan 75 kg. En jullie raden het al? Nee niet ik (het had wel gekunt hoor) nee Pieter was deze keer de ....... En daar ging hij, hobbel de bobbel op zo'n beest. Heel gaaf en leuk om te zien. Het was er erg warm 36 gr in de schaduw, ik wil jullie niet jaloers maken maar het hoort erbij in een verslag, sorry! Vandaar zijn we naar de beroemde Cango Grotten ooit het leefgebied van de Bosjesmannen gereden en hebben een heerlijke koele wandling in deze grotten gemaakt. Toen was het tijd om naar het hotel te gaan waar we een heerlikle frisse duik hebben genomen. Het was wederom een plaatje van een plekje, ooit heeft Bisschop Tutu hier ook overnacht. Na een lekker buffet met voor de verandering Lasagne was het weer een prima dag. PS: Vandaag de eerste kakkerlak in mijn kamer gevonden die ik eigenhandig de deur heb uitgezet. De batterij van de telefoon is leeg, misschien tot straks anders tot morgen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!