Rondreis Zuid Afrika

Dag 12

Vandaag hebben wij onze laatste grote aantal km gereden 420 in totaal. Met een tussenstop voor een bakkie, was dit wederorm een prachtige route. Struisvogels, bergen, prachtige panorama's kilometers lang geweldig om dat te zien. Het weer was echt rijweer, veel regen en wind want al die bergen moeten toch wel veel regen krijgen om zo mooi groen te blijven, en waar kan je dan beter zitten dan in de bus. Ik heb een mooi boek, en de jongens zitten spelletjes met de telefoon te doen of muziek te luisteren. Lekker ontspannend en lekker rustig. We hebben nog een stop gemaakt in het stadje Paarl waar we het " Afrikaanse Taalmonument " hebben bekeken, dit is een monument wat de verschillende invloeden van de Afrikaanse taal vertegenwoordigd. Ook bloeide hier volop de de Afrikaanse trots " de king protea ", in alle soorten en maten. Via oude dorpjes zijn we naar Stellenbosch gereden, dit op 3 na de oudste stad van Zuid Afrika. De oudste stad is Kaapstad waar we morgen hopen aan te komen. We hebben overnacht in een NH hotel waar ooit prins Bernard heeft geslapen, zijn portret hangt samen met een aantal andere bekende mensen in de lobby. Morgenochtend uitslapen want we hoeven pas om 07.00 op. Groeten van Astrid, Hans, Sander en Pieter.